A house in Balsthal in harmony with nature

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This house in northern Switzerland in Balsthal is a cottage in the middle of a vast rural landscape with an archetypal shape with a slate gabled roof with big and steeply pitched overhanging, but at the same time with modern touches such as full-height glazing that offers uncountable points of view to a rural landscape connecting with the nature.

Esta casa del norte de Suiza en Balsthal es una cabaña en medio de un vasto paisaje rural con una forma arquetípica con cubierta a dos agua con inclinados y grandes aleros, pero a su vez con toques modernos, como el gran acristalamiento de su fachada que ofrece innumerables puntos de vista a un paisaje rural que une con la naturaleza.

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The architects, Pascal Flammer, used timber for the building’s structure, cladding and joinery. From the outside this cottage in Balsthal wears with black, with dyed black wood which gives an appearance of warmth and confortability. However its interior is left uncoloured to show its natural colour and grain, a fact that connect us even more to the landscape, keeping it pureness, from the inside we enjoy the beautiful views to the nature, from a place covered and made with purely natural materials.

Su arquitecto Pascal Flammer emplea madera para la estructura, su revestimiento y carpintería. Por la parte exterior esta casa de Balsthal luce de negro, de madera teñida de negro que nos transmite calidez. En cambio su interior se mantiene sin teñir, dejando la madera vista, mostrando sus vetas y su color natural, hecho que nos une aún más al paisaje, mateniendo su pureza, desde dentro disfrutamos de vistas a la naturaleza, desde un interior hecho con materiales puramente rurales.

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The bracing that support the structure are visible from both inside and outside, taking advantages of its imposing appearance to leave it exposed and give it an aesthetic importance inside and outside. Taking into account that this house is located in a natural area, the architect wanted to take advantage and strengthen this connection by sunking this cottage into the earth by 75 centimetres. That allows to design a façade of windows with the perfect height which allow us to appreciate nature as we were outside, but inside in a smart place. «In this space there is a physical connection with the nature outside the continuous windows». It is an open space with cupboards built into the walls that can be used as worktops, desks or seating. With a simple look but elegant, this space is a kitchen, living room and dining area.

Las riostras que soportan la estructura de madera son visibles desde su interior y exterior, aprovechando su aspecto imponente para dejarlos vista y darle una importancia estética tanto en el interior como en el exterior. Teniendo en cuenta que la casa se situa en un paraje natural, el arquitecto quiso aprovechar y reforzar esta unión, hundiendo 75 centímetros la planta baja en el terreno. Esto nos permite tener ventanas a la altura perfecta que nos permiten apreciar la naturaleza como si estuvieramos en el exterior, pero refugiados en un elegante interior. «En este espacio hay una conexión física con la naturaleza a la otra parte de las ventanas continuas». Se trata de un espacio abierto con los armario empotrados que se puede emplear como mesas o asientos. De aspecto simple pero elegante, este espacio tiene la función de cocina, sala de estar y comedor.

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The upper storey contrast with the smal height of the ground floor, the height of this storey is defined by the slope of the roof. This floor is divided creating three rooms and a bathroom, keeping the connection with the exterior by its windows in each room. «Whereas the ground floor is about connecting with the visceral nature of the context, the floor above is about observing nature – a more distant and cerebral activity,» added Flammer.

La planta superior contrasta con la planta baja en su altura marcada por la cubierta a dos aguas de gran inclinación. Este planta se divide creando tres dormitorios y un baño, manteniendo la conexión con el exterior en cada una de estas habitaciones. «Mientras que la planta baja se basa en la conexión de manera visceral con el contexto de naturaleza, el piso superior se basa en la observación de la naturaleza – una actividad más distante y cerebral», agregó Flammer.

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House in Balsthal – Photography by Ioana Marinescu

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